Okyanus Odalar-2

kitkap

Roman Kahramanının, anlatıcısının arkasından iş çevirmesi ve onun dedikodusunu yaparak kendi sırlarını herkese anlatması…

Baş kadın kahraman, Filiz Toprakizi (Güneyoğlu) anlatıyor:

“Bir gün harfler, o odanın ismini fısıldamak için bir araya geldiler, söz olacaklardı. Sonra sırt sırta vereceklerdi, cümle olmak için.”

O oda. Hepimizin saplandığı ayrıntılar, bizi dört duvar gibi kucaklar, bir oda gibi… Sonra o oluruz. O ayrıntıyla bir oluruz. Kendimizi onunla anlatırız. Ben kendiminkini arıyordum. “Ne zamana kadar?” diye sordu. Ne zamana kadar o ayrıntıyı arayacaktım, merak ediyordu. Kılcalların arasındaki şah damarı bulmak gerekiyordu, küçük ayrıntılar kalabalığındaki biricik ve asil olanı Ne yanıt vereceğimi bilemedim, Aramakla o kadar meşguldüm ki…
“hapsolduğumda özgürleşebildiğim bir oda olmalı” dedim. İsmini koyamadım.

Ta ki, anlatıcım bana söyleyene kadar… Anlatıcımın kalemi kıpırdadı. Harfler yanyana geldi,kelimeler doğurdu. Kelimeler, bana odamın ismini söyledi…

grafik: Ahu Özgen

grafiği bloğa koymak için hunharca katleden: Elif Ezgi Uzmansel

Yorum bırakın

Filed under o k y a n u s o d a l a r

Bir Cevap Yazın

