Okyanus odalar-4

notkağıdıRoman Kahramanının, anlatıcısının arkasından iş çevirmesi ve onun dedikodusunu yaparak kendi sırlarını herkese anlatması…


Baş kadın kahraman, Filiz Toprakizi (Güneyoğlu) anlatıyor:
Nefret bir çelme. Anladım bunu.
Koşanı düşürür.
Yürüyeni düşürür…
Sürünen… O zaten düşmüştür.
Ama kalkmaya çalışanı düşürür…
Düşmektense durursun. Durdum ben de.
Nefret, parça tesirlidir…
Külli nefret dağılır,
Bazısına aslan payı düşer.
Ama herkeste başka zuhur eder.
Bağımlılık yapar…
Herşeyden biraz nefret etmeye alışır payını kabul eden.
Önce kendi hayatından ve başkalarınınkinden.
Değiştireyim dersin… Zordur, bağımlıyı vazgeçirmek. Durursun. Durdum ben de.
Nefret yaralamıştır seni de.
Beni yaraladı, öyle ya…
Kör bıçaktır nefret.
Bağıra bağıra deşer…
Elini götürürsün sırtına
Söküp atayım dersin.
Çıkması, girmesinden zor. Durursun. Durdum ben de.
Bir baktım… Nefret, su gibi sarmış etrafımı.
Ben demir olsam ne fayda.
Ağırlığınca duran.
Pasıyla bitirecek beni.
Kulaklığımı taktım kulağıma, çal dedim. Kadın haykırdı. Söylemese unutuyordum, pes etmenin nefreti kabul etmek olduğunu. Burnumun dibine bir not kağıdı gibi yapıştırdı. Anımsattı.
Hangi el güçlü bu ellerden
Yiğit yüreklerden
Başlasak yeniden yeniden
Hayır sen hiç durma!
Yarın senin yanında!
Yeniden koş yollarda…
Yolumu değiştirecektim. Çelmelerin üzerinden geçecektim. Düşecektim, kanayacaktım, durmayacaktım. Meydanı ona bırakmayacaktım. Gülümsedim.
Yorum bırakın

Filed under o k y a n u s o d a l a r

Bir Cevap Yazın

