Okyanus Odalar-5

bereRoman Kahramanının, anlatıcısının arkasından iş çevirmesi ve onun dedikodusunu yaparak kendi sırlarını herkese anlatması…


Baş kadın kahraman, Filiz Toprakizi (Güneyoğlu) anlatıyor:
Acemice ördüm. Kitaptan baka baka… Kaç ilmek kaçırdım. Bilmiyorum. Bir kaç kez içeriden yamadım ki, kabahatleri belli olmasın… Beremin, kabahatlerini örttüm.
Şöyle güzel bir jelatin kağıdı aldım. Sardım sarmaladım. Hediyemi örttüm.
O da örtecekti.
Babamın üşüyen başını… Kar yağarken takacaktı belki. Belki de bana taktım diyecekti, kırmamamak için ama onu dışarı çıkartmayacaktı. Berem bir çekmecede yaşlanacaktı.
Yıllar var ki, gitmedim evime. Biraz bilerek, çokca bilmeden.
Sabah, bir taksi tuttum Harem’den.
Apatmanımızı kokusundan bulabilirim ben.
O kadar eskisi yok çevrede.
Evimizi kokusundan bulabilirim.
Sabahları bergamot kokar. Çayla karışık. Çaylı bergamot. Bergamotlu çay.
Eski koku yok evimizde.
Çaldım, açan yok.
Anahtarımı arıyordum, terlik tapırtısını duyunca bekledim ki açılsın. Açıldı.
Girdim.
Soğuk.
Bere gerek.
Babamın başında o bere.
Saçsız başını örten bere.
İçinden acemice yamadığım bere.
Onun için ördüğüm bere.
Merak ettim, içimde açılan derin yarayı örter mi bir bere?

11164463

2 Yorum

Filed under o k y a n u s o d a l a r

2 responses to “Okyanus Odalar-5

  1. nurşen

    uzun zamandan sonra okudugun en güzel roman yüregine saglık

Bir Cevap Yazın

