Erik Ağacı Baladı (erik ağacı kendi ağzıyla türkü söyler)

qqq-Taşlanan bütün meyve ağaçlarının türküsü…

Dallarımdan sarkan eriklerden mi istiyorsunuz?
Tamam, ammena!
Taşlamak icap eder diye mi öğretildiniz ,peki…
Almak için yeşim gülleler gibi dalları büken erikleri

Şu yaşlı gövdede
Her bahar tabiata taze uçlar veren ağacın sözünü dinlerseniz
Derim ki ben,
etmeyin eylemeyin bırakın elinizdeki şu melun
zalim
ve içime kamp kurmuş kurtlardan daha amansız “taşlama arzusunu”
ve Derim ki ben,
önce kucaklayın gövdemi
bütün çocuklar gibi dirseklerime tutunarak gelin yanıma
Gölgeliğin altındaki bir iskemleye oturur gibi oturun budaklarıma
Tadın!
Tadın taze, gevrek ve yeşil yemişlerimi
Ve giderken kucaklayıp da gidin yine
Sonra, Tanrıdan yağmur dileyin benim için
Böylesi daha iyi
Kırmamış oluruz birbirimizi
Küstürmemiş oluruz
Ve bir sonraki bahara
Korkmadan yollarım tomurcukları
Korkmadan koşmalarını söylerim can eriklerinin
Derim ‘ürkmeyin taşlamayacaklar, yalnızca kucaklayıp şükranla tadacaklar sizi’

2 Yorum

Filed under Lirik Teferruatlar

2 responses to “Erik Ağacı Baladı (erik ağacı kendi ağzıyla türkü söyler)

  1. Sevmek mi?
    ben de çok erkekler sevdim
    ve seviyorum hala
    mucize başka yerde
    sevmenin öte şehri
    seni bulduğum ışık
    içimin içimin içinde…

    diyor Aşk Sarkacı adlı şiirinde Sevgili Neşe Yaşın; Ezgi’nin mısralarında ki ezgiler gibi; Derim ‘ürkmeyin taşlamayacaklar, yalnızca kucaklayıp şükranla tadacaklar sizi’…

    • Başak

      O çok sevdiğim eriklerden yerken;
      ömrümün en güzel yıllarında, yani çocukluğumda,
      tek arzum, erik ağacının dallarına uzanıp meyvelerini koparmak, daha sonra tuzlayıp yiyebilmekti afiyetle… şimdiye kadar hiç düşünmemiştim, bizimle konuşabileceklerini ağaçca…

      İlk defa, çok tanıdık bir ses duydum seneler sonra,
      işte o erik ağacının sesiydi.
      Uzun yıllar geçmiş olsada meğer hala canlı kalmış hayallerimde…

      Yeniden hatırlattığın için çocukluğumu, sağol

Bir Cevap Yazın

