Yeterince eskimeli gençlik…

herömür

Hayatımın Şiirleri

Yılmaz Odabaşı’nın en sevdiğim şiir kitabı, beni ismiyle kıskıvrak yakalamıştı:

“Her ömür kendi gençliğinden vurulur”

Yıl ’95.

Annem İstanbul’dan göndermiş.

Kardeşime oyuncak v.s var büyük naylon çuvalda…

Benim için de bir mektup ve bir kitap… O kitap.

13 yaşımdayım.

Genç olduğumu anlamak için çok gencim…

Kitabın üzerinde yazan o cümlenin güzelliğini biliyorum

Ama anlamını bilmiyorum henüz.

Sonra, kitaplığımın önünde durduğumda yalnızca annemin kenarını büktüğü iki sayfadan ilkini ve altını çizdiği bir kaç mısrayı okumak için alıyorum o kitabı elime.

“Herkes bilecek bunu; tabancaya gerek yoktur…
Tabancaya gerek yoktur!
Sen haklı bir cinayetsin günlerin duvağında:
H e r ö m ü r k e n d i g e n ç l i ğ i n d e n v u r u l u r…”(Yılmaz Odabaşı)

O mısralara ağlamak için çok gencim…Onları anlamak için…

Güzelliklerinin farkındayım, o yüzden bana günün birinde birşey anlatacaklarını da biliyorum. Ama o gün değil.

14-15-16… İlk kez aşık olup, düş kırıklığına uğradığımda yeniden elimde o kitap…

Öncekinden bir kaç sayfa fazlasına gücüm yetiyor. İlk aşkta yenilmek, hasardan sayılmıyor…

17-18-19… Çoğalan düşkırıklığı ve yaralanmalar bir kaç sayfadan daha fazlasına izin veriyor o kadar…

Hala erken demek ki.

20’lerimin başı tam bir melankoli terki.

Sanki dünyanın gaddarlığından merhametle intikam alıyorum.

Herşey ipek, kadife, kaşmir.

Bunu ne kadar çok söylersem o kadar inanıyorum.

Ne kadar inanırsam o kadar ipek,

o kadar kadife,

o kadar kaşmir…

İlk fırsatım.

Hürüm.

İlk hamlemi nasıl yaparsam, öyle geri dönecek evren bana…

Utanmazca iyimserim.

Geçmişi ve bütün haksız rastlantıları “yok” kabul edecek kadar da gencim henüz.

Dedim ya, ilk fırsatım… İlk hamlem.

Ve köşesiz bana göre adalet.

Gezecek, dolaşacak ve bana dönecek nihayetinde.

O halde ne eylersem “iyi” eyleyim de…

25’ler… Ben o kitabın yanıbaşında.

Sayfalar benim.

Tasarımlar, söz oyunları

Bütün entellektimle onları içmeye karar vermişim.

Yeterince kullanılmış sanıyorum ömrümü,

ve aslında aklımın kabul ettiğini reddediyor hala kalbim.

-yani hala vurulmak için çok taze bir hayat-

Sonra, bir irtifa kaybı…

Daha hızlı düştüğüm oldu

Ama hiç bu kadar uzun sürmedi düşüşlerim

Odabaşı’nın kitabı aklımda bile değil.

Bitimsizlik hissini veren o irtifa kaybındayım çünkü.

Yapmayı seçtiğim şeyler bir bir sırtıma saplanıyor.

“Hakikaten de köşesizmiş adalet yahu” diyorum

“Bak döndü dolaştı geldi iyi eylediklerim”

Yalnız her nasılsa

360 dereceyi tavaf ederken ziyadesiyle

dönüşmüşler

başkalaşmışlar

Silaha ne hacet

Sırtımda bir yara izi iyiliklerim.

20’lerin sonunda

her dersalmış/pişman mahluk gibi

daha merhametsiz olmanın bir yolunu arıyorum.

Değil Yılmaz Odabaşı, şiirsel hiç kimseye/ hiçbir şeye tahammülüm yok.

Herşey, keskin ve soğuk ve şaşmaz bir zamansallıkta

Resmi gazete için bir kaç satır karalar gibi konuşuyorum

Paramın üstünü sayarak alıyorum,

Bana sırnaşan kediyi kışkışlıyorum,

bir kaç saniyeden fazla sürmüyor telefon konuşmaları

Daha kolay alınıyorum

Daha çabuk eriniyorum

Heves

– müzikholde çalışan çok makyajlı bir hemcinsimin adı artık.-

Nasıl, nasıl çatık kaşlarım…

Tahammülüm sınavda,

sevmediğim ne varsa hepsine katlanabilme mahareti kabul ediyorum yaşamayı…

Yeterince griyim,

yeni adresim araf

Belli edilmemeli heyecanlarım, sevinçlerim…

Aynaya bakmadıkça her şey daha kolay

Çocukların gözlerine bakmadıkça

Aşıklardan yüz çevirdikçe

Şarkısız konuşuyorum hâttâ

Artık genç insanlara sevdayı anlatmayacağım,

sevdiğim kitapları vermeyeceğim onlara

Rüyasız uykular uyudum mu tamamdır,

Bir onların üstesinden gelemedim.

diyorum…

O yüzden şiir okumaktan men edilmişim,

Zira, içimde mısraya benzeyen herşeyi bir bir ayıklıyorum

Başarmak üzereyim.

Neredeyse.

Cetvele dönüşmek üzereyim.

Sonra,

Hem de onca şeyden sonra,

Kapımı çalyor.

İyiyi istiyor benden.

Gencecik.

Güzelcecik.

Tutmazsam sendeleyecek, belki de kıyamet gibi düşecek

Bir fay var ruhumun ortasında

Enkazı bereketli…

Çatı istiyor oysa o,

Hayır demeye davranıyor dilim.

İlk hamlede ne eylemişsem,

Kendimi öylesine mecbur etmişim.

Hayır(sız) bir cümle kuruyorum

Gücü yitik ellerimi uzatıyorum ona

Gencecik

Güzelcecik

Devrileceksin diyorlar,

yığılacaksın bu sefer

Bağışık değildir insan hainliğe

Tutma, bırak, terket,vazgeç…

Düş(ün)kırılırsa

Alçıtutmaz

Herparçası kurşun, namlu

iki kaşın ortasında bir silahtır, diyorlar…

İki kez değmez kurşun aynı yere diyorum,

Belleğimde nice sözler

Nice kendikendine konuşan yalanlar dönüyor

Gelvelakin o, dönüyor dolaşıyor

Dilimin ucuna ’95ten beri zamanını bekleyen o sözleri yaslıyor:

Tamam, diyorum… Sesliyorum:

“Herkes bilecek bunu; tabancaya gerek yoktur…
Sen haklı bir cinayetsin günlerin duvağında:
H e r ö m ü r k e n d i g e n ç l i ğ i n d e n v u r u l u r…”

3 Yorum

Filed under Teferruatlar, Yirmili yaş fiksasyonları...

3 responses to “Yeterince eskimeli gençlik…

  1. 2. kez okuyorum; çok güzel,başarılı,harika vs… yazının güzelliğini anlatan bütün sözleri söylemek istiyorum…okurken kendimden,ruhumdan parçalar dolaştı mısralarının arasında. ve bu yorumu yaptıktan sonra bir daha yarın bir kez daha ve ondan sonraki günde bir defa daha okuyacağım hatta printini alıp lila boyalı çalışma odamın duvarına asacayım, her gün bir kez daha okuyacayım, bir kez daha, bir kez daha ve bir kez daha…. güzelliği anlatan bütün sözcükleri sıralayacağım her okumanın ardından…

  2. ÇEKİRGE

    Şiirsellikten vazgeçmeyin, kelimelerden de, yazmaktan da.. Sakın!!. Hatta bunları bir an evvel basın, yayın, bir salgın gibi insanlığa.. belki biz cetvelleşmekten kurtuluruz.

  3. dila

    cooook basarılı bence okurken oyle sıcak ve samimi geliyorkii… umarm hayat sizi hakettğiniz yere getriri 🙂

Bir Cevap Yazın

