Pasiflora…

created by: Anne-Julie Aubry

Yine yolum düştü insomnia sokağına,

Yıldızsız pelerini kuşandı gökyüzü

Yorgunlardan önce gamsızlar yumdu gözlerini

Çarşaf serin,

Çarşaf mahfıma neden oldu.

Bana düşmeyen mahkemelerin hezeyanı başımdaki

Göğsümün sol yanı çıfıt çarşısı;

Ne ararsan var!

Sıktım, dökülsün çıksın içindeki keder, tasa, yarın pişecek yemeğin derdi vesair…

Sıktım, sünger gibi…

Can acısı, -başka bir faydasını görmedim-

İntihar eğilimim karanlıklar,

Yeter diyor elim ayağım, zelzele -yeksan …

Masal,ninni, kahır,-yakın akraba birbirine-

Faltaşı açık gözlerim.

Öyle açık ki, geceler uzayacak bir gayret, öyle parlıyor hani-

Gümüşay -sırları dökülür;

Ben sırdaş -ay uyur, bulutun arkası döşek;

Bana taş yastığım,

Yastık mahfıma neden oldu…

Çeviksin yelkovan anladık!

-ve sırf bu yüzden daha zehirlisin akrepten-

Saki, doldur kaşıkları pasiflora ile…

Sokağın sonu, sabah ezanında görünür…

Bana tütünün

Ha bir de, pasifloranın dibi…

Zıkkımın ve cehennemin dibi…

Anladık yelkovan anladık,

Senin zehrin geceyi öldürür,

Zamanı öldürür,

Beni öldürse bile – yine gözüm açık öldürür…

(*) Uykusuzun yakarısı-1

(**) Print work belongs to, Littlefox

4 Yorum

Filed under Lirik Teferruatlar, Yirmili yaş fiksasyonları...

4 responses to “Pasiflora…

  1. emeğinize saglık walla süper olmuş

  2. Çekirge

    “Çeviksin yelkovan anladık”, “Saki, doldur kaşıkları pasiflora ile”…. Bunlar ne yaratıcı, ne şahane cümlelerdir.. Tebrik ediyorum.

  3. taylan kumeli

    cok guzel gerçekten… Çok!

  4. nurcan

    Geç buldum bu şiiri emeğine sağlık
    Çeviksin yelkovan anladık!

    -ve sırf bu yüzden daha zehirlisin akrepten-
    vur dibine pasifloranın :))
    kalemin kelamın tükenmesin canım arkadaşım.

Bir Cevap Yazın

