Var (değilmiş)

Plenty of Emptiness, Horacio Cardozo

Vazgeçtim.

Bıkmadım,

Yalnızca anladım.

Dükkânlar kapanacak ben onu bulmadan,

Tenin soğuyacak

Ağzın çekilecek ağzımdan

Ve hatta kaç tane haber bülteni göreceğim

Göz ucuyla kaç tane rüyayı…

Bu esnada devrim bile daha olası…

.

Vazgeçtim

Soğumadım

Hatta her çeşidinden

En telaşlısından ya da en tevekkül etmişinden

Kaç yangın yeri oldum

Ama anladım

İşte ondan durdum

.

Beyazın en yalnız renk olmadığını

Siyahın tabiatta bulunmadığını

Anladım

,

Anladım

Ve vazgeçtim aramaktan.

*

*

*

—————————————————————————————

(Şimdi bir soru peyda oldu zihnimde… Anlamak bulmak mıdır?

Anlamak kabul etmektir belki, bulduğun kadar bulamadıklarını da… Anlamak, belki de herşeyi göremediğini, herşeye uzanamadığını kabul etmektir. Her şeye yetişemeyeceğini, her şeye sahip olamayacağını kabul etmek… Ya da öyle değildir belki…

Zira anlamak kabul etmeye ikame eden fiil olsa idi, yitip giderdi sözcükler mezarında. Ama anlamak kabul etmeyi ihtiva eder çokça… Diğer muhteviyatının yanında…)

———————————————————————————————-

1 Yorum

Filed under Lirik Teferruatlar

One response to “Var (değilmiş)

  1. Çekirge

    Offf of.. Gene döktürmüşsünüz, ne diyeyim. Bu kelamlar karşısında biz nasıl yorum yapalım, biçare okur olarak? Sorarım size..

Bir Cevap Yazın

