Sen,ben ve sessizliğimiz…

-Sen-

Yüzünü ateşe çevirmişsin… Magma, senin yüzünde yeniden ve yeniden dairesel bir eriyik halini alıyor sanki.  Sözü ve sesi ismini hiç duymadığım bir ülkede terk edip, öyle gelmişsin yanıma. Artık bakarak – sadece bakarak anlatıyorsun. İlk gençliğinde sahip olduğun her şey alınmış senden: şiir, öfke, aşk… Şimdilerde başka birini hayal ederek sevişiyorsun yatağındakiyle, şarkısız anlatıyorsun içindekini ve hiçbir şey kızmaya değmiyor. Çünkü kötülüğün arsızlığı, değişmezliği, kendini üst üste haklı çıkartan o aşınmış suratı seni çoktan caydırmış. Şimdi sadece yüzünü ateşe çevirmiş, ateşin birbirinden kopan ve yeniden birleşen yalımından çalıyorsun. Hani alevin göbeğinde, mavi bir ışık vardır; sanki serin, sanki üşümüş… Sen öylesin… Olasılıksızı biliyorsun. Onun bile bir olanak olduğunu… Yine de uzaksın ondan… Üstüste devrilen ağaçların yerine dikilen yenileri yeşerdiğinde, sen yaşıyor olmayacaksın. Şimdilerde uluorta yenilen haltlardan çoğunun birer insanlık suçu olarak kabul edildiğinde , sen yaşıyor olmayacaksın. Ama hepsinden önemlisi, dünya -artık-  yaşanır bir yer olmayacak… Sana geç kalmış olacak her şey, insanlar insanlığa çok geç kalmış olacaklar… Kaçarı yok… Sus tabii… En iyisi…

-Ben-

Susuyorum. Başında onlarca bulutun dolaştığı, evsiz, ağaçsız ve alabildiğine kumul bir adanın üzerinde rüzgâr içiyorum sanki. Sessizliğe böyle bir tapınma bendeki. Söylenecek tek bir söz yok! Gövdemin ağırlığı, ılık kumları ezmeyecek kadar. Yerçekimsizim…

Yürümek, bir yere varmak değil artık. Çok şiddetli bir durağanlık, yorgunluğu anlamayacak kadar yorgunum; her günün çekmecesinden artarda çıkarttığım bin yıllık bir tükeniş bu.  Neyi ertelemişsem, şimdi yapmanın telaşı sarmıştı önce. Şimdi, dedim. Sonra hafızama dönüp baktığımda, birkaç miyadı dolmuş heves ve çoktan gitmiş hayal odaları gördüm. İçimi gecikerek bomboş kılmıştım. Hafızam bile, ne olmak istediğimi barındırmıyordu… Sustum… Susuyorum. Yerçekimsizim…

-yazgı-

Ah yazgı ah! Çıkacağı varsa yolun sana, zamanı çalıyor sadece kaçışlarımız.  Ve bir de bütün pişmanlıklar yetmez gibi, kıskıvrak yakalanmışlığımız yetmez gibi, ağır bir gecikmişlik…

-biliyorsun-

Burada her şeye rağmen, bulanlar var aradığını…  Ne kadar az sormuşlarsa, o kadar çok yaklaşmışlar… Biz ise seninle yan yana geldiğimizde soru çengelleri solumaya başlamıştık… Her doğru, diğerini götürüyor… Biz birbirimizi böyle sadeleştiriyor, böyle tanımsız hale getiriyorduk.

Yaptık bunu!

-Şimdi­-

Susuyoruz. Hakkını vermeden ağzımıza aldığımız, yüreğimize yerleştirdiğimiz her sözcüğün hatırı için t e k e r t e k e r susuyoruz.

Bu iyi. İyi…

3 Yorum

Filed under Teferruatlar

3 responses to “Sen,ben ve sessizliğimiz…

  1. led zepplin – babe, i’m gonna leave you ile okunası…

  2. yine neler oluyor orada.
    bu bir yazıysa ‘evet’ beğenilesi. ‘yok’ yaşadıklarını, döktürdüysen şöyle geçiyor içimden ‘git, bul şunların ikisini dizine yatır…”, töbe töbe… bi de şarkı öneriyor o gülen yüzüyle tanrım, bu kadına ne demeli…
    şarkının sözlerine bakar mısın?
    “I know I never never never gonna leave your babe”, yani “Biliyorum seni asla asla asla terk edemem bebeğim”
    ….
    bu arada kitabın fiyatını sordum bugün babıali’de (yine mahvetti sirkeci’den tırmanırken o yokuş beni, bu da ayrı mesele) 17.5 tl dediler, o zaman haftaya alırım, bi tane ayırın siz, şu an para çıkışmıyo dedim, tüydüm hemencecik…

    • bu sadece bir yazı…
      sevgilimin sırtına yaslanıp yazdığım bir yazı….
      yoksaa i know i never -ever- gonna leave him! Hatta bundan söz etmem bile, never -ever 🙂
      (sanki şarkıya devam ediyormuşuz gibi oldu)
      **
      Uygunmuş babıali’de, yoksa kitap 19.90 🙂 Sanırım, 2 liralık indirim de tırmandırdığın yokuşun hatırı…
      Ama tabii tüyülecek bir yanı da var… :))

Bir Cevap Yazın

