şimdikizaman

 

şimdi

Zamanın kucağında açtım gözlerimi. Yatağındaki nehir ne kadar devingense o kadardı. Ve taşması mümkündü. Hatıralar yoluyla kendisini silik bir suret olarak yineleyecek, şimdiki zamanla aynı anda geriye sıçrayacaktı. Hatırlamak böyleydi. Hatırlamak zamanı yormak, işe koşmaktı. Ondan iki işi aynı anda beklemekti.

Ve tasarlamak… Geleceği kandırmak yani… Şimdiki zamanı henüz olmayana inandırmaktı.

Hepsini aynı anda istiyordum. Önceyi, şimdiyi ve sonrayı.

Bunu prova etmenin tek yolu vardı. Zamanı kendimde durdurabildiğim o yere, uykuya yürüdüm ve bekledim. Rüyaların ışıksı gövdelerinden geçtim. Bir hayalet kadar hünerliydim. Temassızdım. Hızlıydım.

Uyandığımda zaman kucağımdaydı.

Ben zamanın kucağındaydım.

Sımsıkı kucaklaşmıştık.

Gördüm.

Anın kendisinden başka her şeyi imkansızlaştıran ilkeyi yani hareketi gördüm. Olanak şimdinin olanağıydı. Ve geri kalanlar hafızanın sırtına birikenlerdi. Ağırlardı. Ve gerçekliklerini sadece ağırlıkları ile ispat edebiliyorlardı. O yüzden olanca güçleri ile belleğe abanıp, kapaklanmışlardı. Başka da hiç bir hareketleri yoktu.

Zamana el sürünce bütün yükleri hükümsüz kılmıştım.

Hafızamın hamallığı yüzünden uç veren kamburum ufalmış, suyunu yitiren bir hörgüç gibi yassılaşmıştı.

Zaman işte böylelikle gözlerimin önünde pıhtılaştı.Deniz dalgasını ütüledi. Havuzun parlak suyu yosun tuttu. Fıskiyeden uçan su havada asılı kaldı. Takvimin bütün yaprakları yedi Kasım diyerek döndü. Şimdi saatler daima on dört yirmi ikiyi göstermeye söz vermişti. Şimdi. Şimdi. Şimdi. Gelecek ve geçmiş avucumda bütün katılığı ile duruyordu işte. Şimdi.

Durduğum yerde durmanın kendisinden bile hızlıydım. Hiç bu kadar yabancı ve hiç bu kadar ait hissetmemiştim. Ben kendimi hiç bu kadar hafif ve hiç bu kadar hiç…

1 Yorum

Filed under Teferruatlar

One response to “şimdikizaman

  1. zlmk

    Yok yok ben anlamıyorum. Yazı yazmak tamam iyi,güzel ama bir de olayı bizzat yaşatmak var 🙂

    _Ezberine yalnızlığı alan güzel kadınlar’dan sadece biri sizi çok fena takip ediyor 🙂 _

Bir Cevap Yazın

