Tom Robins’in Ağaçkakan kitabını, 60’ar sayfalık adımlarla okumak…

Ağaçkakan, Türkiye Baskısı

-1-

Tom Robins… Ne eylerse güzel eyler: Ay ay, spagetti ay!

Bu adam kötü yazamaz. Hayır, istese bile artık çok geç. Değişik yazabilir ve biz alıştığımızın dışına yürüdüğümüz için yolumuzu kaybedip ağırlaşabiliriz. Ama Tom Robins, kötü yazamayacak kadar akıllı, oyuncu ve erotik. Akıllı ve oyuncu oluşu herkesçe malum ama erotik olması… Erotik diyorum çünkü onun yazdığı şeylerde hep bir yaz mevsimi var. Buna kış da dahil.

Ağaçkakan, okuduğum diğer eserine yani Parfümün Dansı’na göre daha farklı ilerliyor. Tom Robins sanki şöyle yazmış kitabı.

“Hey okur! Şimdi gözlerini kapat ve söylediklerimi hayal etmeye çalış.”

Bunu söyledikten sonra dolu dizgin, düş gücünden türeyen o hikayeyi anlatıyor. Siz odaklanacak ve zihninizde karşılığını bulacak oluyorsunuz. Hooop duruyor! Siz de okur olarak ona sesleniyorsunuz:

“Sayın Robins! Toooommmmm! Niye sustun?”

“Biraz duralım burada, sana son aldığım daktiloyu şikayet etmek istiyorum…”

Siz de şaşırıyorsunuz, “Hala daktiloyla mı yazıyorsun sen?”

“Başka neyle yazabilirim ki? Yıl 1979. 1980’de basıldı bu kitap kör müsün? Daha kolay yazan bir cihazın hayalini kurmadığımı mı sanıyorsun sen?”

“Bunu biliyorum… Hadi artık biraz daha Leigh Cheri’nin hikayesini anlat bize.”

İşte, Ağaçkakan böyle akıyor. Biraz zor, yazar aniden inatçı ve şikayetçi yüzüyle karşımıza çıkabiliyor. Ama Tom Robins bu… Sevimli, yaratıcı, özgün. Böyle yazmaya hakkı var. Nasıl isterse öyle yazmaya hakkı var. Birbirinde koparılmış bazı paragraflardan bile keyif alıyorum. Ama şu anda titizliğim üzerimde. 60. Sayfada dur tuşuna bastım. Çünkü Tom Robins hızlı koşuyor. Çünkü ben, bu hiç bilmediğim özgün coğrafyada ağır ilerliyorum. Biraz soluklanayım. Bir iki başka roman, deneme, şiir belki… Sonra yeniden geri dönüp bütün öğleden sonramı onunla geçireceğim.

Eee, sevgili yazarım ne yazdırmıştı SL3 daktilosuna: “Ay ay, spagetti ay!”  Ben de aynı lezzette size bu metnin ilk kısmını sonlandırdığımı duyururum.

still life with woodpecker/ ABD 1. baskı kapağı

Yorum bırakın

Filed under Kurmacalar...

Bir Cevap Yazın

