Yapma Hayat!

by. Ciaran Duffy

Bazen her şey çok güzel gidiyormuş gibi…

Çok güzel olmasın hadi, düzeliyormuş gibi… Bir şeyler değişecekmiş gibi… Hayat umut saçıyor, hep yaparmış gibi…

Yürek nar gibi yarılıp içinden sıkıntılar dökülecekmiş gibi…

Güneş vaatlerle doğacak, sabah olacak hayır olacakmış gibi…

Kursağımdan geçen lokmada payım, çorbada tuzum, kumbarada iki buçukluğum olacakmış gibi…

Emek karşılığını bulacak, kıymeti anlaşılacak, itinası görülecekmiş gibi…

Karmaşık yollar sadeleşecekmiş, kayıp çorapların teki çıkacakmış bir yerden, güzel haberler için telefonlar çalacakmış gibi…

Mektuplar gelecekmiş posta kutusuna, içinden fotoğraflar çıkacakmış gibi…

Yapayalnız otururken kapı çalacakmış, gelen özlendik bir dost olacakmış gibi…

Bu yaz kavurmayacakmış, erik kiraz bol olacakmış gibi…

Çok ve boş konuşan ağızlar susacak, sessizler dile gelecekmiş gibi,

Saydam ve sancılarla dolu bir ruh olarak gezinirken diğerleri arasında, belirginleşecek, parlayacak ve anlaşılacak gibi…

Küsler barışacakmış gibi…

Hasta yatılmış yataklardan dipdiri kalkılacakmış gibi…

Bu ikindi ve her ikindi tatil olacakmış gibi… Günler bulutsuz, günler kay’sı rengindeymiş gibi artık…

Bu defa olacakmış, şeytanın bacağı kırılacakmış, kaderin cevri yetecekmiş, ağaç meyve verecekmiş, şansım fır dönecekmiş gibi…

Miş gibi yapma bana hayat…

Yeter artık! Miş gibi yapma!

Ben her zerremle ben olmadım mı? Kolumu sıvayıp kavgana dalmadım mı? Yüreğimi mühürlercesine aşık olup, karınca gibi çalışıp, hatalarımı yüreklilikle kabullenmedim mi? Ben sana madik atmadım, kıyısında gezmedim düşüncelerin, sözcüklerin…

“Kısmen” tarafına savaş açan bir ordu komutanıydım. Ben “Tamamen” diyenlerin safındaydım.

Günahımla sevabımla, çevirmeden, döndürmeden, her parçamla, yani büsbütün karşındaydım, içindeydim, sendim…

Ben yapmadım… Senin yaptığını sana yapmadım…

 

Sen de yapma hayat…

Miş gibi yapma artık!

Sahiden yorgunum… Erkenden hem de…

12 Yorum

Filed under Asıl mesele...

12 responses to “Yapma Hayat!

  1. arzu-umut katırağ

    hayatın miş’liğine rağmen inadına mükemmel insan oluşuna,ellerine,yüreğine saglık arkadasım.

  2. HBTÜM

    buruk,kırgın ama çok güzel bir yazı emeğine sağlık…

  3. Elcin

    Tuz olan,biber olan yazi..tuz olan,biber olan kadin..seni seviyorum

  4. zumzumarzum

    Evet yaaa hep mis gibi hayat gercekten nil karaibrahimgilin sarkisi gibi .ama yorgun .erkenden .ve yalniz degilsin.yorgunuz hepbirden

  5. hatice

    her yazinda kendimi buluyorum kendimden bir parca fransaya adim attigim ilk hunden beri okadar soyluyorumki bu iki kelimeyi kendime yapma hayat….

  6. burcu

    bende sahiden yorgunum…gerçekten erkenden hemde…yine içimden fırlamış satırlarrr…harikasınnn harikaaa…

  7. hilal kökçü

    çok güzel aktım gittim yazıyla beraber, kalbi güzel yüzü güzel arkadaşım, yüreğine sağlık..

Bir Cevap Yazın

