Enayi

by Ciaran Duffy

Gördüm
Yemin ederim gördüm her zerresini
Zalimlerin göremediği bütün ince ayarlar dahil,
Aklın oyunu nicedir şaşarsın,
Ne sınırlarda gezdirir
Ne sularda yüzdürür
Ne ayna olmaklığın kalır, ne koca bir teleskop
Bir manzaranın fotoğrafı gibi çakar zihninde
Ne düşünmüş,
Ne hesap kurmuş karanlık yüreğinde…
Görürsün,
ben de gördüm…
Ve kötülerin kazandıkları zaferleri
Sırtları yere gelmeyen
Üzülmek nedir bilmeyen ağızlarını
Ve ayaklarının üzerine kalktıktan sonra gözyaşıyla yıkanmamış
tozlu gözpınarlarını gördüm
Ne gamsız
Ne gençti onlar
Ne varlıklı
Ne şen…
Ben kadar çalışır mıydı akılları, varır mıydı gizli geçitlere bile?
Kim bilir?
Yine de istemez.
Kalsın,
Sırtıma vurup, hinlik tembihliyorsunuz ya…
İstemez…
O geldiydi aklıma evvelden zaten
Ne kısa, ne ucuz ve ne güvenli yoldur o
Ama kalsın istemez
Ben bu yolu seçiyorum.

2 Yorum

Filed under Lirik Teferruatlar

2 responses to “Enayi

  1. ÇELEBİ KAPTAN

    Enayilik bir erdemdir aslında ,
    çoğu kimsenin olamayacağı
    hatta olmamak için çaba sarf ettikleri bir erdem.
    Aslında durum hiçde öyle değil,
    “Enaniyet” bir olmaktan , tek olmaktan gelir,
    saf arı olmaktan, katıksız hesapsız, ,olduğu gibi olmaktan gelir.
    Kelime anlamı olarak yunanca bir (ena) dan gelir kökü
    ama egoistçe değil
    enayiliğimin peşinde koştum hep
    hiçde pişman değilim
    Tavsiye ederim …..

Bir Cevap Yazın

