ÖDLEK

siyahın içinde...

siyahın içinde…

Ödüm patlıyor hocam,

Kızım sevişecek diye değil, sevgisizlikten ölecek diye…

Ödüm patlıyor

Ellerinde palalarla girecekler bakir ormanlarına ruhumun

Sokak aralarında bir kadın düşecek, yağmur damlası kadar kadın

Susuyorlar ödüm patlıyor…

Bir kadın öpüşmüş de, kan gövdeyi götürecek diye ödüm patlıyor

Kesecekler yaş dallarını özgürlükten bi hal olmuş selvinin, çınarın, meşenin

Kuru dallar intikam alır diye ödüm patlıyor.

Hocam, yasaklanacak mı rüyanın pembesi?

Klarnet sesine pranga mı vuracaklar?

Ne olacak şimdi, niyedir ellerinde bu kadar silgi

Biz ne yapacağız bu kadar kalemle

Kalemimizi mi kıracaklar hocam,

Hakikati mi silecekler?

Bu perdelerden ödüm patlıyor hocam!

Bir kapanacak ki hiç açılmamacasına…

Sahneye inecek, gözlerimizin avlusuna kapkara inecek…

Biz bu boyalarla elimizdeki, bu çakırkeyif hatıralarla, üzeri buzlandırılmış ve hiç tellendirilmemiş sigaralarımızla ne yapacağız?

Bu sevişemediğimiz aşklarla, öpüşemediğimiz ağızlarla

Gölgesine sığınamadığımız ağaçlarla,

Yazamadığımız öykülerle,

Guruba karşı içemediğimiz tek buzlu rakımızla,

Bu ayık kafamızla ne yapacağız?

Hocam konuşamadığımız bu hakikatlerle sonra…

Bu kadar ölüyle,

Bu kadar yoksullukla,

Bu kadar kanla hocam… Bu kadar çocucuğun kanıyla…

Savaşın her türlüsünden ödüm patlıyor.

Topraktan korkuyorum, ya benden alırlarsa diye değil ya beni alırsa diye.

Mülkten ve şarkıların olmadığı yerlerden

Çocukların bir gecede büyüdüğü yerlerden korkuyorum hocam…

1 Yorum

Filed under Asıl mesele..., Lirik Teferruatlar

One response to “ÖDLEK

  1. Reblogged this on divadonnabella and commented:
    Muazzam güzel bir yazı ❤

Bir Cevap Yazın

